Jesteśmy członkiem Polsko-Czeskiego Domu Marek Regionalnych
Miło nam poinformować, że dołączyliśmy do nowopowstałej inicjatywy „Polsko-Czeskiego Domu Marek Regionalnych”, czyli platformy współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy markami i instytucjami polsko-czeskiego pogranicza. Wspólnie dążymy do wzajemnej promocji marek lokalnych i regionalnych oraz budowania partnerstw, które zaowocują przyszłymi projektami oraz najlepszymi rozwiązaniami w zakresie promocji regionu.
Dom Marek powstał w ramach projektu „Central Mountains: Od Alp po Karpaty – wzmocnienie modeli zarządzania dla zrównoważonego rozwoju obszarów górskich w Europie Środkowej” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg Europa Środkowa 2021-2027. Partnerstwo tworzą instytucje z Austrii, Czech, Polski, Rumunii, Słowacji, Węgier oraz Włoch. Inicjatorem powstania Domu Marek byli polscy i czescy partnerzy, Fundacja Ochrony Krajobrazu z Jeleniej Góry oraz Asociace regionálních značek z Pragi.
Niezwykle ważne jest, że dzięki Domowi Marek polskie instytucje mogą czerpać z dorobku i doświadczenia czeskich sąsiadów, zwłaszcza w zakresie tworzenia marek lokalnych, ale i spójnego systemu identyfikacji wizualnej lokalnych organizacji. Współpracę ma ułatwić tworzona przez członków wspólna baza wydarzeń odbywających się na pograniczu obydwu krajów.
Należy nadmienić, że raz w miesiącu członkowie spotykają się podczas webinarów, prowadzonych przez Fundację Ochrony Krajobrazu. W trakcie warsztatów omawiane są kwestie związane z marketingiem terytorialnym, budowaniem wizerunku marek lokalnych czy angażowaniem młodzieży. Każde spotkanie wzbogacone jest o prezentację jednego z partnerów oraz dyskusję o wyzwaniach i szansach dla regionu.
Wierzymy, że kolejne miesiące przyniosą inspirujące inicjatywy na rzecz zacieśnienia współpracy w ramach Polsko-Czeskiego Domu Marek Regionalnych, a co za tym idzie dalszego rozwoju terenu pogranicza.
W skład Polsko-Czeskiego Domu Marek Regionalnych weszli polscy przedstawiciele: Europejska Perła Baroku z Krzeszowa, Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego z Jeleniej Góry, Powiat Pszczyński z Lokalną Marką Ziemi Pszczyńskiej, Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie z Tczewa, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza” z Cieszyna, Marka Turystyczna Kraina Górnej Odry z Rybnika, Stowarzyszenie Kraina św. Anny z Krapkowic, Stowarzyszenie LGD Kwiat Lnu z Kamiennej Góry, Stowarzyszenie „Winnice Dolnośląskie” z Wrocławia oraz Urząd Gminy Kamienna Góra. Czescy członkowie to z kolei Broumovsko regionální produkt, Górolsko swoboda regionální produkt – MS PZKO v Jablunkově, pobočný spolek, Jeseníky originální produkt – MAS Horní Pomoraví, Krkonoše originální produkt – MAS Krkonoše, Opavské Slezsko regionální produkt – MAS Opavsko Orlické hory originální produkt – MAS POHODA venkova.